Trosopplæringsplan i Kristiansand Frikirke

”Tro på hjemmebane” handler om at vi som menighet ønsker å være med å utruste foreldrene til å oppdra barnet i den kristne tro, mer enn at foreldrene overlater ansvaret til kirken. Hovedansvaret for dåpsopplæringen/trosopplæringen ligger i hjemmet. Menigheten er barnets faddere. Vi ser det som viktig å få noen møtepunkt med foreldrene på strategiske tidspunkt i barnets utvikling.

Se hele trosopplæringsplanen her.

Juleevangeliumskomprimator

Det var fullt hus på Juletrefesten vår. Kvelden hadde mange høydepunkter.

Tro på hjemmebane

”Det hersker ingen tvil om at foreldre er apostler, biskoper og prester for sine barn, for det er foreldrene som gjør dem kjent med evangeliet.” (Martin Luther)

Ordene er Martin Luthers. Han levde ut sin overbevisning i sitt eget familieliv. Han mente at hjemmet var grunnleggende for å gi troen videre til neste generasjon...