Menigheten > Hvordan bli medlem i Frikirken > Hvordan bli medlem i Kristiansand Frikirke

Hvordan bli medlem i Kristiansand Frikirke

Slik går du fram:

Slik går du fram for å bli medlem i Kristiansand Frikirke:

1)      Utmelding fra det kirkesamfunn du er medlem i i dag. Dette for å unngå å være medlem i to kirker på en gang.

a)      Dersom du er medlem i Den Norske Kirke:

i)      Last ned utmeldingsskjema (merk at det er eget skjema for barn) på kirken.no på denne siden: http://www.kirken.no/?event=doLink&famID=3173

ii)     Send til ditt lokale kirkekontor. Din adresse i Folkeregisteret bestemmer hvilket kirkekontor du skal kontakte. (Altså ikke der du ble døpt eller vokste opp.)

iii)    Du får utmeldingsattest i posten. Ta med utmeldingsattesten og kopi av dåpsattest til kontoret i byen eller lever til pastor.

b)     Dersom du skal overføres fra en annen Frikirke, kan du be menighetskontoret i denne menigheten sende overføringsskjema til vårt kontor (Kristiansand Frikirke, Tollbodgt.64, 4614 Kristiansand eller kristiansand@frikirken.no).

2)     En av pastorene avtaler en samtale med deg og evt. din familie. Ta gjerne en prat med pastor i forkant av prosessen med utmelding, dersom du lurer på hva Frikirken står for eller hvilke forventninger medlemskapet gir.

3)     Du vil bli tatt opp som medlem og helst ønsker vi å presentere våre nye medlemmene på en gudstjeneste. Dette for å synliggjøre innmeldelsen og for at medlemmer skal bli klar over nye medlemmer og kan ønske dem velkommen. (Hvis du ikke er døpt fra før, vil det arrangeres dåp)

Dersom du lurer på noe, ta kontakt!
Harald Eikeland            harald.eikeland@frikirken.no  92427640
Hilde Grøthe                hilde.grothe@frikirken.no eller 47914292